Rubrics for life: vanuit de kracht van de stilte naar creatie.

Rubrics for life: vanuit de kracht van de stilte naar creatie

Door: Geesje Stroo

Van onzekerheid als probleem, naar onzekerheid als gift van limitatie naar geen limitatie, van lager naar hoger, van probleem denken naar denken in mogelijkheden, van geen verbinding naar verbinding, van vasthouden naar loslaten, van wantrouwen naar vertrouwen. Hoe doe je dat ?

Wat zijn Rubrics? Wat hebben Rubrics met flow te maken?

Als je denkt aan een eenvoudige methode die je kan gebruiken in je klas om leerlingen zelf eigenaar te maken van hun volgende ontwikkelingsstap dan is dit de workshop. Hoe maak je gedrag om te vermijden, het hebben van een keuze, bewust bij leerlingen? En hoe breng je dit in kaart zodat je weer verder kunt?
In deze interactieve workshop gaan we aan de hand van filmpjes waarin leerlingen uit Zuid Afrika vertellen over hoe zelf te ontwikkelen en hun ervaringen met stilte oefeningen zelf aan de slag met oefeningen om flow te genereren. Ook maken we een rubriek, die je als docent in de klas kunt gebruiken om meer flow en ontwikkeling te genereren.